Annuleren & retourneren

 

Is het mogelijk om mijn te bestelling annuleren?

Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat moet ik doen?

Hoe kan ik retourneren?

Wat zijn de voorwaarden bij retourneren?

 

Is het mogelijk om mijn te bestelling annuleren?

Het is mogelijk om uw bestelling te annuleren. Neem dan wel zo spoedig mogelijk na het plaatsen van uw bestelling contact op met onze klantenservice. Als uw bestelling nog niet is verzonden, kan de bestelling nog gewijzigd of geannuleerd worden. Zodra de bestelling is verzonden is dit niet meer mogelijk.

Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat moet ik doen?

We doen ons uiterste best om alle bestellingen zorgvuldig in te pakken en te versturen. Mocht u toch een verkeerd artikel hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Stuur een foto van hetgeen u heeft ontvangen, dan kunnen we meteen nakijken hoe we dit het beste kunnen oplossen.

Hoe kan ik retourneren?

Wenst u uw bestelling (gedeeltelijk) te retourneren, dan heeft u tot 14 kalenderdagen na ontvangst van uw bestelling de tijd om dit bij ons aan te geven. Dit kan op twee manieren:

1. U maakt gebruik van het Modelformulier voor herroeping. Dit formulier kunt u digitaal invullen en daarna naar ons toesturen. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

2. U neemt direct contact met ons op. Vermeld in uw bericht de volgende gegevens:

- Uw naam
- Uw bestelnummer
- De producten die u wenst te retourneren
- Eventueel de reden van retourneren

Zodra wij uw retouraanmelding hebben ontvangen, zullen wij beoordelen of wij de producten die u wenst te retourneren ook mogen terugnemen. Hierna zullen wij u per email op de hoogte stellen. U leest hier meer over de voorwaarden bij retourneren.

Wordt uw retouraanmelding geaccepteerd, dan kunt u de producten goed verpakken en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de onbeschadigde, originele verpakking naar ons retoursturen. Graag in het retourpakket duidelijk maken dat het een herroeping betreft. De kosten en het risico voor de retourzending zijn voor u. Let er daarom op dat u uw retourzending voldoende frankeert.

Adres voor retourneren:

Pharmacy4pets
Mijlstraat 35
5281LJ Boxtel
NEDERLAND

Nadat wij uw retour ontvangen hebben en de terugbetaling hebben verricht, zullen wij u hiervan op de hoogte brengen. Bij het retourneren van uw gehele bestelling zullen de verzendkosten worden terugbetaald. Bij het retourneren van een gedeelte van uw bestelling zullen de verzendkosten niet worden terugbetaald. De terugbetaling vindt op dezelfde manier plaats als de manier van betaling heeft plaatsgevonden. Houd er rekening mee dat het enige dagen kan duren voordat u de terugbetaling terugziet op uw bankrekening.

Wat zijn de voorwaarden bij retourneren?

Dit zijn de voorwaarden voor het retourneren van een product:

• Het product is onbeschadigd. 
• Het product is ongeopend.
• Het product is niet gebruikt.
• Het product zit in de originele verpakking.
• Het product is geen (dier)geneesmiddel.
• Het product is niet beperkt houdbaar.
• Het product is niet in aanraking geweest met uw huisdier.
• U heeft het artikel minder dan 14 kalenderdagen geleden ontvangen.
• Pharmacy4pets is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging.
  
Producten die u niet kunt retourneren:

(Dier)geneesmiddelen. Het terugnemen van (dier)geneesmiddelen is wettelijk niet toegestaan om redenen van gezondheidsbescherming. Onder diergeneesmiddelen vallen naast medicijnen, ook vlooien- en tekenbehandelingen en ontwormmiddelen. De kwaliteit van deze producten kan niet meer gewaarborgd worden als ze eenmaal ons magazijn hebben verlaten. Dit geldt ook voor onaangebroken verpakkingen.
Producten met een beperkte houdbaarheid. Het terugnemen van producten die een beperkte houdbaarheid hebben is wettelijk niet toegestaan. In ons geval zijn dit producten die korter dan 1 maand houdbaar zijn, van besteldatum tot de houdbaarheidsdatum van het product (aangegeven in de naam van het product bij bestellen in onze webshop).
Producten die in aanraking zijn geweest met uw huisdier. Het terugnemen van producten die in aanraking zijn geweest met uw huisdier is wettelijk niet toegestaan om redenen van hygiëne. Om te controleren of bijvoorbeeld een hondentuigje past, mag u het product wel uit de verpakking halen en naast uw huisdier houden.